Vigseln

 

Ja. Den 12 september så som det var tänkt gifte vi oss. Underbart bröllop. Kunde inte vara mer perfekt. Blommorna... allt. Jag var så lycklig! Vädret var så fint!
Vi var en av de få som valde att ha hela kittet... och vigselförättaren var så underbar!

Jag gillar inte att ta och lägga upp bilder på mig själv så här, men ska göra det ändå.

 Har inte jag underbara skor? Melodi: Enya- Only Time.

Kommunhuset

Klänningen var 3 meter i diametern! Musiken tonades ned. Tills vi sagt ja.
 



Musik: "The secret wedding" av James Horner från Braveheart filmen. Denna spelades svagt under resterande.

 Ringsutbyte, jag först. "BlackD" var vår "bestman" här, underbart att vännen kunde närvara. Betydde mycket att han ställde upp och hjälpte oss vid vigseln med musikskötning och ringarna :)
 












 Valde bubblor istället för ris



 Buketten har jag gjort själv dagen innan. Läderblad, gröna nejlikor och röda rosor samt hibircum (eller vad de heter... de röda små plopparna) röd metalltråd som mans er dåligt på bilden, samt diamantnålar i rosorna. Detta satt på en buketthållare Lady 1 (den man kan byta boll på) Hantaget var dekorerat med vinrött (i färg med min klänning) satinband och några rosblad från rosorna.

Mina naglar är jag lycklig över. Gjord i Haninge Centrums Nail. Kostade 420 kr. Inga vårdnaglar där inte! Snyggt förlägda och ser faktiskt helt äkta ut.

Mamma har fixat håret samma morgon. Visst är det underbart? Men platt-tång ordnade hon lockarna. I håret har jag små strassnålar formade som hjärtan. Och det som håller upp håret är en vacker fjäril med vinröda stenar som min bror köpte till mig då jag var i italien. Pärlorna runt halsen valde min pappa då mamma och pappa var i Spanien. Och örhängena har de också köpt, de matchar de krämfärgade pärlorna.
 
 
Min familj! Vänster: Syster, bror, kusin, mamma, pappa, faster/moster, jag, min man, svärmor, svärfar med svägerskans barn i famnen, min mans farmor, svågern, svägerskan, bestman vår underbare vän och som en bror för min man.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0